Herhangi bir tarayıcıdan sisteme giriş yapabiliyor muyum?
Evet. Öncelikle sistemin verimli kullanabilmesi için tarayıcının (Internet explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari vb) sayfanın pop-up (açılır pencereler) açmasına uygun hale getirilmesi gerekmektedir.
Bu sistemle ders saydırma işlemleri yapılabiliyor mu?
Evet. Ders intibak işlemleri bölümler tarafından düzgün olarak yapılmışsa, saydırma işlemi kolaylıkla gerçekleştirilebiliyor.
Sistem öğrencinin mezun olup olamayacağını gösterebiliyor mu?
Evet. Eğitim planları sisteme düzenli bir şekilde girilmişse, öğrencinin mezun olup olamayacağı sistemden gözlemlenebiliyor. Burada bölüm sekreterlerinin ve bölüm yetkililerinin eğitim planını sisteme eksiksiz girmeleri çok önemli.
Dersler için ön koşul, yan koşul vb. durumlar tanımlanabiliyor mu?
Evet. Bölüm sekreteri ve bölüm başkanı rolü ile giriş yapan kullanıcılar, eğitim planı tanımlama döneminde, derslerle ilgili tanımlamaları yapabiliyor. Ders seçme işlemleri başladıktan sonra tanımlama yapılmayacağı hususuna dikkat etmek gerekiyor.
Bir bölüm öğrencisi başka bir bölümün dersini alabiliyor mu?
Evet. Programda ders oluşturulurken dersi hangi programdan öğrencilerin alacağı ve kotası tanımlanabiliyor.
Yönetmeliklerimizde 2-2.5 arası not ortalaması varsa gibi durumlar var. Sistem bunları kontrol edebilecek mi?
Evet, sistem yönetmelikle uyumlu bir şekilde işliyor.
Haftalık Ders Programı tanımlama işlemleri nasıl gerçekleşiyor?
Bölüm sekreteri ve bölüm başkanı rolü ile sisteme giriş yapan kullanıcılar haftalık ders programı tanımlama işlemini gerçekleştirebiliyor.
Eski müfredat, yeni müfredat durumu nasıl gerçekleşiyor?
Öğrencinin giriş yılına göre hangi müfredata bağlı olabileceği sistemden seçilebiliyor.
Not istatistikleri sadece akademisyenlere mi açık?
Evet, notlarla ilgili istatistik bilgilerini akademisyenler görebiliyor, öğrenciler göremiyor.
Programın İngilizce dil desteği var mı?
Evet. Kullanıcı giriş yaparken Türkçe veya İngilizce seçimi yapabiliyor.
Program çift anadal destekliyor mu?
Evet.
Açılacak dersler, hocası, şubeleri, derslik bilgileri hangi menüden kontrol ediliyor?
Bölüm sekreteri ve bölüm başkanı rolü ile sisteme giriş yapan Açılacak dersler, dersi verecek öğretim elemanı, şubeleri, derslik bilgileri tanımlanabiliyor.
Dersin kredisi değişirse durumu nasıl takip ediyorsunuz?
Dersin kredisinin ve diğer bilgilerinin Senato Kararı ile kesinleşmesini takiben Eğitim Planı giriş işlemleri bölüm sekreteri ve bölüm başkanı rolü ile giriş yapan kullanıcılar tanımlamalar yapabiliyor. Öğrencinin giriş yılına göre hangi eğitim planına tabi olacağı değişebiliyor.
Bazı dersleri bazı bölümler farklı krediyle alıyor, takip edilebiliyor mu?
Evet. Bölümlerin eğitim planına göre kredilendirme ve ders yükü işlemleri değişim gösterebiliyor.
Ders programındaki çakışmalar kontrol edilebiliyor mu?
Ders programındaki çakışmalar sistem tarafından otomatik olarak engellenebiliyor.