ÖĞRENCİ YARDIM

Öğrenci, sisteme giriş yapmadan önce sol kısımda, sistem yöneticisi tarafından gönderilen duyuruları görebilir.

Öğrenci otomasyonu 4 menüden oluşuyor. Bunlar:

  1. Genel işlemler
  2. Form işlemleri
  3. Ders ve dönem işlemleri
  4. Diğer işlemler

Menüleridir.

Sıklıkla yapılan işlemler:

“Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünden “Ders Kayıt” linkine tıklanarak öğrencinin seçebileceği ders listesi ekrana girilir, bu ekranda öğrencinin bulunduğu yarıyıla ve sınıfa ait eğitim planındaki ders listesi gelir. Öğrencinin alttan dersi bulunuyorsa o ders sistemde o yarıyıl açılmışsa sistem tarafından öğrencinin ders listesine otomatik olarak eklenir. Öğrenci kendi döneminde alması gereken dersleri “ekle” butonuna basarak ders kayıt listesine ekler.

Ders ekleme işlemi tamamlandıktan sonra “kontrol et” butonuna basılır, ders kaydının yönetmeliğe uygunluğu sistem tarafından kontrol edilir. Bu kontrol sonucunda ders kaydında herhangi bir problem yoksa “kontrol et” butonu “kesinleştir” butonuna dönüşür. Öğrenci “Kesinleştir” butonuna bastığında ders kayıt işlemini tamamlamış olur. Danışman onayı beklenir.