AKADEMİSYEN YARDIM

Akademik Personel Otomasyonu 4 menüden oluşuyor. Bunlar:

  1. Genel işlemler
  2. Sınav işlemleri
  3. Akademik CV
  4. Diğer

Menüleridir.

 

Genel İşlemler Menüsünde sıklıkla yapılan işlemler:

“Ders Kayıt Onay” linkine tıkladığınızda danışmanı olduğunuz öğrenci listesi ekranını görebilirsiniz. Bu ekranda ders kaydını tamamlayıp kesinleştiren öğrenciler kırmızı renkte listelenir. Danışman onayı alan öğrenciler yeşil renkte, hiç ders seçmeyen öğrenciler ise renksiz olarak listelenir.

Öğrenci listesinin en solundaki butona basılarak ders kayıt onay ekranı açılır. Bu ekran ilk açıldığında öğrencinin bulunduğu yarıyıla ve sınıfına ait eğitim planındaki ders listesi gelir.

Öğrencinin alttan dersi bulunuyorsa ve ders o yarıyıl açılmış ise sistem bu dersi otomatik olarak öğrencinin ders kaydına ekleyecektir.

Dersler danışman tarafından Kredi-AKTS-Ders Sayısı gibi kriterlere göre kontrol edilir.

Seçmeli dersler için “saydır” butonu kullanılarak bir önceki yarıyıl ya da sınıftan alıp başarısız olduğu seçmeli dersin yerine ders seçilebilir.

Danışman bu ekrandan öğrencinin seçtiği derslere ek yapabilir veya eklenmiş dersleri çıkarabilir. “Onay” butonuna basar, dilerse iki nüsha ders kayıt çıktısı alabilir.

Sınav İşlemleri menüsünden “not giriş” linkine tıklanarak sınav listesine ulaşılabilir. Not girişi yapmak istenen dersin şube kodunun solundaki butona tıklanarak not girişleri yapılabilir. Notlandırma işlemleri derse özgü olarak sınırlandırılabilir. Örneğin kredisiz dersler için S, U veya NA notları listeden seçilebilir. “Kaydet” tuşuna basıldığında o an hangi öğrencinin notlaması yapılmışsa sisteme işlenir, daha sonra notlandırmaya kalınan yerden devam edilebilir. “Önizleme” butonuyla öğrencinin bu notu aldığındaki not durumu gözlemlenebilir. “Kesinleştir” butonu notların yayınlanması için son işlemdir. Akademik Takvim’e göre not yayınlanma tarihi geldiğinde otomatik olarak sistem harf notlarını öğrencinin görebileceği durumda yayınlar.